Vytváříme bezpečný prostor 
v online prostředí pro mladé 
na 2. stupni základních škol, střední nebo vysoké škole.

Poskytujeme validní informace bezplatně na jednom místě pro mladé i dospělé „průvodce“, kteří mají ve svém okolí mladého člověka, který se trápí.

Proč to děláme?

Na internetu najdeme spoustu webů, kde se nacházejí roztříštěné informace, které nejsou ověřené odborníky a mohou spíše uškodit než pomoct.

Proto jsme rádi, že můžeme tvořit webový rozcestník, kde je pod každým z textů podepsaná partnerská organizace, která takovými odborníky disponuje.

1 z 5 dětí

se setkalo s nějakou formou duševních obtíží.

50 %

chronických duševních obtíží se objeví do 14. roku věku dítěte.

30%

nárůst problémů s internetem během pandemie (včetně sexuálního zneužívání).

30%

nárůst počtu hovorů s tématem násilí v rodině v době pandemie na Lince bezpečí.

Zdroj: Národní ústav duševního zdraví, 2022

Kam směřujeme?

Chceme pomáhat stále více a více v online i offline prostředí.

Zpřístupníme všechna palčivá témata pro cílovou skupinu 2. stupně základních škol, střední a vysoké školy i průvodce.

Uspořádáme sérii eventů se Studentská Kampus Hybernská k jednotlivým tématům.

Účastníme se projektu, ve kterém vytváříme osvětové materiály pro střední školy, na kterých se budou podílet mladí lidé, ředitelé škol a zástupci odborníků.

Propojíme organizace zabývající se duševním zdravím mladých lidí přes kulatý stůl a společně podepíšeme memorandum.

Rozvíjíme spolupráce s organizacemi a společně tvoříme edukativní leták do škol a pro pediatry.

Umístíme na náš web e-learning ve spolupráci se Santiax s tématikou duševního zdraví.

Historie vzniku Safezóny

Vznik nápadu

Původní nápad vzešel od Marie Froulíkové, CEO Safezóny, která si díky každodennímu kontaktu s mladými začala více a více uvědomovat narůstající problémy s jejich duševním zdravím. Kontaktovala Českou středoškolskou unii, kde poté probíhaly hloubkové rozhovory s mladými lidmi, které měly odhalit, jak vážná je situace ohledně duševního zdraví mladých.

Potřeba vytvoření bezpečného místa na internetu

Z dotazníku vyplynula jednoznačná potřeba pro tvorbu bezpečného online místa, které mladým poskytne validní data, ověřené informace a odkazy na podpůrné organizace na jednom místě.

Nová etapa Safezóny

Proto se náš tým po celý podzim 2022 od seniorního týmu z Česko.Digital učil a v lednu 2023 správu webu kompletně převzal.

červen
2022

srpen 2022

září 2022

říjen 2022

leden 2023

Vytvoření týmu na základě dat z hloubkových rozhovorů

Na základě dat z hloubkových rozhovorů se vytvořil tým mladých dobrovolníků, kteří měli zájem zlepšit současnou situaci. Vytvořili dotazník určený pro mladé studenty i odborníky (školní psychologové, výchovní poradci, metodikové prevence) a získali 3 700 odpovědí.

Spolupráce s dobrovolníky z Česko.Digital

Marie Froulíková se spojila s expertními dobrovolníky z Česko.Digital, aby vytvořili web Safezóny. Ten sloužil převážně cílové skupině dětí 2. stupně základních škol. Chtěli ale projekt předat dál.

Vznik nápadu

Nápad vzešel od Marie Froulíkové, která si díky každodennímu kontaktu s mladými začala více a více uvědomovat narůstající problémy s duševním zdravím. Kontaktovala Českou středoškolskou unii, kde poté probíhaly hloubkové rozhovory s mladými lidmi, které měly odhalit, jak vážná je situace ohledně duševního zdraví mladých.

Vytvoření týmu na základě dat z hloubkových rozhovorů

Na základě dat z hloubkových rozhovorů se vytvořil tým mladých dobrovolníků, kteří měli zájem zlepšit současnou situaci. Vytvořili dotazník určený pro mladé studenty i odborníky (školní psychologové, výchovní poradci, metodikové prevence) a získali 3 700 odpovědí.

Potřeba vytvoření bezpečného místa na internetu

Z dotazníku vyplynula jednoznačná potřeba pro tvorbu bezpečného online místa, které mladým poskytne validní data, ověřené informace a odkazy na podpůrné organizace na jednom místě.

Spojeni se s expertnimi dobrovolnyki z Cesko.Digital

Spolupráce s dobrovolníky z Česko.Digital

Marie Froulíková se spojila s expertními dobrovolníky z Česko.Digital, aby vytvořili web Safezóny. Ten sloužil převážně cílové skupině dětí 2. stupně základních škol. Chtěli ale projekt předat dál.

Nová etapa Safezóny

Náš tým se po celý podzim 2022 učil od seniorního týmu z Česko.Digital a v lednu 2023 si web převzal.

Jak se náš tým mladých dobrovolníků stará o své duševní zdraví?

Máme jednoho společného jmenovatele – všechny nás zajímá téma duševního zdraví a chceme pomoct mladým se v tomto tématu zorientovat. Zároveň se všichni na projektu učíme.

Marie Froulíková

CEO

Moje nejlepší rozhodnutí v životě bylo začít chodit na individuální terapie - psychoanalýzu. Navštěvuji ji pravidelně přes deset let. Vedle toho miluji přírodu, je pro mě zdrojem relaxace, inspirace i poučení.

Gabriela Dolečková

Product Owner

Důležitá je pro mě sebeláska, poznání mých silných stránek, oslava úspěchů, ale také přijetí slabých stránek. Stejně důležité je pro mě taky odpuštění sobě samé za chyby, které (často) dělám. 

Annie Minster

HR/Scrum Master

O své mentalní zdraví se starám za pomoci jógy a self-care days (skincare, everything shower atd.)

Daniela Novotná

Head of Graphics

Pečuji o své duševní zdraví především omezením času stráveného na telefonu, častými procházkami v přírodě, tancem a malováním, a aktivním trávením času se svými blízkými.

Katerina Filonenko

Graphic Designer

Terapie mi pomohla přijmout současnou realitu a změny v životě. V péči o duševní zdraví jsou pro mě taky důležité jednoduché věci, jako je sledování filmů s dětmi, čtení knihy se synem před spaním nebo společné procházky a kavárny.

Ksenia Žolobova

Graphic Designer

Mé prostředky na duševní zdraví jsou jóga, les, řeka, hudba a zelený čaj. Beru to pravidelně.

Klára Schmidtová

Graphic Designer

O své duševní zdraví se starám podle toho, jak to zrovna cítím - čtením, tvořením - grafikou, hudbou nebo časem stráveným s blízkými. Pravidelně chodím na procházky do přírody. A hlavně, držím si jasnou hranici mezi prací/školou a volným časem.

Adéla Tisoňová

Head of Events

Tanec a příroda jsou pro mě tou nejlepší terapií.

Tereza Bucková

Event Manager

O svoje duševní zdraví pečuji skrze procházky v přírodě, pohyb, jógu a meditaci, psaní deníku, kvalitní stravu a spánek. Nabíjí mě také kvalitní čas s přáteli.

Petr Fouček

Event Manager

Moji největší terapií je pohyb. Zkrátka rád se z blbé nálady “vyběhám”. Ruku v ruce s tím mě zachraňuje čas strávený sám se sebou, který můžu využít k sebereflexi.

Filip Prchal

Copywriter

Mně pomáhají udržovat si zdravou mentální hladinu ledové sprchy, posilovna a tvorba poezie a prózy. Také čtení knih, ať už příběhových či rozvojových, přispívá k mému duševnímu zdraví.

Petra Ščasná

Head of Copy

Pravidelne cvičím yógu, ktorá je pre mňa aj formou meditácie. Napriek tomu, že som introvert, je pre moju psychiku nevyhnutný kontakt s ľuďmi, ktorých mám rada a ktorí ma nabíjajú pozitívnou energiou.

Barbora Blažejová

Copywriter

Důležitou součástí péče o mé duševní zdraví je psaní si deníku, dále poslouchání hudby, procházky a chození na výstavy. Nechybí ani čtení knížek.

Lenka Pražáková

Copywriter

Důležité je pro mě být sama sebou, mít se ráda a pečovat o sebe, vyhýbat se toxickým lidem a do ničeho se nenutit. Hodně mi pomáhají digitální detoxy, procházky v lese, hudba, tanec. Také se pravidelně objímám s partnerem, chodím na terapie a vedu si deník.

Ondřej Nykl

Copywriter

Občas se jdu bezcílně toulat, nejlíp místama, která ještě neznám. Když je toho na mě moc, vždy mi ulehčí přimět se taky něco neudělat a naopak se pustit do něčeho, z čeho sám cítím produktivitu, kterou mi nikdo nezadal.

Radka Hladká

Copywriter

Procházky se psem, výlety, čtení, hudba, meditace. Není to pravidelné, ale snažím se co nejčastěji.

Lenka Palušková

Copywriter

Své duševní zdraví opečovávám pravidelnými procházkami do přírody, cvičením, čtením a nedělním digitálním detoxem – prostě se snažím alespoň na chvíli zpomalit. Nedávno jsem začala pracovat i na sebelásce, která s duševním zdravím úzce souvisí.

Hana Slezáková

Head of Instagram

Celková sebepéče. Snažím se o pravidelnou a dobrou stravu, hýbat se a každý den si dát alespoň pár minut jógy. Pomáhají mi taky procházky a vyhradit si několik dnů v měsíci pro sebe, kdy se opravdu snažím odpočívat.

Tamara Martynenko

Content Specialist

Pravidelné terapie a cvičení jógy.

Michaela Chromcová

LinkedIn Specialist

Základem je pro mě dobrý spánek, kvalitní jídlo a pobyt v přírodě. A když to nestačí, zajdu na terapii.

Andrea Šťastná

Head of Web Development

Pohyb je pro mě nesmírně důležitá součást duševní hygieny. Ať už jdu na skupinovou lekci do posilovny, zacvičím si jógu z YouTube videa nebo jdu na procházku, vždy se po nějaké fyzické aktivitě cítím mnohem lépe.

Martin Le

Web Master

Chodím na dlouhé procházky se sluchátky na uších a poslouchám přitom relaxační hudbu.

Simona Buchlovičová

Web Master

Cvičením jógy, při ní se člověk zaměří na dýchání v souladu s pohybem a meditaci při závěrečné relaxaci. A pak kvalitní a dostatečný spánek.

Mykyta Prykhodchenko

Web Master

Cestuji, jím výborná jídla a často chodím na procházky se svou drahou polovičkou.

Spolupracují s námi